2013. július 31., szerda

Familypark Neusiedlersee

Idei mini nyaralásnak, vagyis kirándulásnak a Familyparkot terveztük be, amely Ausztriában, a Fertő tó partján, a határhoz nagyon közel helyezkedik el. Tavaly, mikor Rustban jártunk (itt írtam róla), csak elhaladtunk mellette autóval, de már akkor tudtuk, hogy visszajövünk ide.

9-kor nyit a park, mi is nem sokkal utána érkeztünk, már ekkor sorra jöttek az autók a parkolóba. A sok érkező ellenére nem volt a pénztáraknál sor, mivel egyszerre 4 pénztár is nyitva volt.
A park erdős, árnyas, ami a nagy melegben jól is jött. Sok mindenre felültünk, először kicsit bőség zavara is volt, hogy melyikkel kezdjük. Ültünk tekerős sárkányon, kacsacsónakban, kisvasúton (elsősorban gyerekeknek való, de egy kocsiba egy felnőtt is beülhet), kipróbáltuk a hőlégballont (ami, mivel oldalra dől + gyorsan pörög, kislányomnak kicsit vad volt). Lovagoltunk malacon, utaztunk traktoron és erdei állatokon. Picit giccses különben a park, de nagyon jó, aranyosak a mesefigurák is, és vannak éneklő-zenélő állatok is.
Állatokról jut eszembe, állatsimogató is van, de az nem nagyon érdekelte kislányomat, inkább a játékokat kereste. Érdekes volt különben, hogy nem minden játéknál áll irányító ember, van, ahol neked kell megnyomni a gombot, indítani a játékot - persze ezt csak akkor engedi, ha zöldre vált a lámpa. Illetve egyes játékoknál nem igazán tudtuk, hol a bejárata (pedig volt térképünk), volt, amit már körbejártunk, akkor derült ki, hogy totál más oldalról kell bemenni. Mindegy, ez nem volt baj. Újdonság a patkány-hullámvasút, erre nem ültünk fel, lévén gyerekkel voltunk. De biztos jó lehet.
A park különlegessége a vizes rész. Ha van nálad, illetve gyerkőcödön fürdőruha, kis mesterséges patakokban jókat lehet szaladgálni és pancsolni, vagy éppen beállni a vízesés alá. A vizes részen van amúgy óriáscsúszda, krokodil, ami a vízbe megy és fröcsköl, polip (nem vad, halak mennek körbe, és te irányíthatod botkormánnyal a föl-le menetelt).
Önkiszolgáló étteremben ettünk (sültkrumpli, rántott hús, csirke, saláták, üdítők ... sokféle étel van.) Illetve a park területén több helyen is lehet fagyit, jégkását enni.
Rengeteg magyar volt különben, a dolgozók többsége is magyarul szólt hozzánk.
Amit még érdemes tudni, hogy van 1-2 játék, ami zsetonnal működik, de mivel nekünk az nem volt (gondolom a bejáratnál lehet venni), így ezeket kihagytuk. De nem is hiányzott, mivel így is sok mindenre felültünk - volt, amire többször is.